JAK JSME ZACHYTILI ČERSTVOST
PŘÍPADOVÁ STUDIE ZAKÁZKY PRO KOŠÍK.CZ
Představení subjektů
V produkčním studiu Fotograf Česko se specializujeme na poskytování špičkových fotografických a video řešení pro různorodé klienty. Máme síť kvalifikovaných fotografů po celé republice. Umíme zajistit komplexní audiovizuální služby pro střední a velké společnosti z oblasti průmyslu, stavebnictví, automobilového průmyslu, obchodních řetězců, státní správy, z oblasti módy či kosmetiky.
Za značkou stojí 30letá zkušenost Mariana Beneše a Marka Štima.
Košík.cz je český online supermarket, který přináší pohodlný a rychlý způsob nakupování potravin a dalších domácích potřeb až ke dveřím zákazníků. Nabízí široký výběr čerstvých i trvanlivých potravin, včetně pečlivě vybraných lokálních produktů a bio potravin. Košík.cz se zaměřuje na kvalitu a čerstvost produktů, rychlost doručení a spolehlivost, pod což se podepisuje svým heslem: “Váš nejlepší parťák pro VELKOVÝHODNÉ VELKONÁKUPY.”
Úvod
Když někdo zmíní, že si připravil čerstvou rybu, většina z nás si pravděpodobně představí filet z lososa, pstruha nebo tuňákový steak. Možná nás ale zároveň napadne otázka, kde dotyčný v Čechách sehnal opravdu kvalitní čerstvé ryby. Naštěstí doba pokročila i v tomto ohledu, a tak stačí pár kliknutí a čerstvou rybu máte doma cobydup.
Nojo, ale není ryba jako ryba. Když chceme opravdu čerstvou rybu, rádi bychom ji viděli na vlastní oči, ověřili si správné chlazení a vybrali tu nejlepší. Právě absence tohoto osobního kontaktu může některé od online nákupu odrazovat. Košík.cz se však rozhodl tuto bariéru překonat a vsadil na to, že lidem dojem čerstvosti nejlépe zprostředkuje kvalitní fotografie.
A tak se Košík.cz spojil s Fotograf Česko a začala spolupráce, která vyžadovala komplexní balíček (nejen) fotografických služeb.
Výzvy
Zpočátku bylo hlavním úkolem vytvořit sérii stovek fotografií vhodných pro online užití. Cílem bylo zajistit, aby každá fotografie ryb na webu zprostředkovala dojem maximální čerstvosti a kvality, který zákazník běžně očekává při nákupu v kamenném obchodě.
Během realizace projektu se zadání rozšířilo i o focení dalšího druhu masa, což přineslo nové požadavky na přípravu a prezentaci produktů.
Během zakázky jsme se vypořádali hned
s několika výzvami
Vyřešit tyto výzvy vyžadovalo nejen technické dovednosti, ale také schopnost rychle reagovat na změny a efektivně spolupracovat jak v týmu, tak s klientem.
1. Organizace zakázky
Fotografování stovek čerstvých ryb a ostatního druhu masa vyžadovalo efektivní organizaci. Předem jsme nastavili systém pro označování snímků a dokumentaci, což minimalizovalo chyby a usnadnilo přístup k datům.
2. Sestavení týmu s potřebnými dovednostmi
Klíčem k úspěchu bylo sestavit tým, který zvládne náročné požadavky jak ve fotografování, tak v produkci. Každý člen týmu měl specifické dovednosti a zároveň dostatečný přesah, aby pokryl širší spektrum potřeb projektu.
3. Komunikace s klientem
Intenzivní a efektivní komunikace s klientem je během takto velkých zakázek důležitá. Během procesu totiž mohou vznikat nedorozumění, kterým je třeba předcházet průběžným vyjasňováním očekávání, laděním detailů a rychlými reakcemi na zpětnou vazbu.
4. Zajištění čerstvosti produktů
Hlavním požadavkem bylo zachytit maso v optimálním stavu, což vyžadovalo precizní plánování a načasování. Fotografování muselo být rychlé, aby se minimalizoval čas mezi dodáním produktu a focením. Studio proto muselo splňovat specifické podmínky pro práci s čerstvým masem a umožňovat jejich chlazení.
5. Zajištění jednotného stylu
Bylo důležité, aby všechny fotografie měly vizuální styl korespondující s manuálem Košík.cz, což vyžadovalo pečlivé nastavení parametrů, food styling, správné osvětlení a vhodně zvolenou následnou editaci.